Onderwys in die branding

Dit staan soos 'n paal bo water dat onderwys in SA vandag een van die aspekte is wat in 'n voortbestaanskrisis verkeer. Daar word al...

Woensdag 05 Desember 2018

BCVO

Christelike Afrikaanse onderwys bemagtig leerlinge!


Christelike Afrikaanse onderwys is in ʼn krisis!

Vir CVO Skole is Christelike moedertaalonderrig ononderhandelbaar.
Taal is nie net ʼn kommunikasiemiddel nie, maar verteenwoordig 'n rykdom aan kultuurgoedere en is draer van identiteit en waardes. Taal fasiliteer ons intellektuele en kulturele interaksies met ander mense.

Volgens Theo du Plessis, direkteur van die Eenheid vir Taalfasilitering en –bemagtiging, het kinders moedertaal nodig om kognitiewe ontwikkeling te verseker. ʼn Te vroeë oorskakeling na ʼn ander onderrigmedium, kan katastrofiese gevolge vir die kognitiewe ontwikkeling van kinders hê. Hulle kan uiteindelik intellektueel en akademies gesproke nie kers vashou by kinders wat moedertaalgebaseerde onderwys kry nie.

As die taal wat jy tuis hoor ooreenstem met die een waarin jy woorde leer lees en skryf, dra dit beslis tot beter prestasie by. As die taal wat jy hoor met die klanke wat jy op papier sien, ooreenstem, gaan jy vinniger leer. Moedertaalonderrig is een van die redes hoekom Afrikaanse skole se leerlinge steeds volhoubaar presteer.

Dr. Viatcheslav Wlassoff, wetenskaplike en mediese konsultant, het bewys dat die plek in die brein waar ʼn kind moedertaal aanleer, verskil van waar ander tale aangeleer word. Alison Mackey, professor in linguistiek, het deur middel van MRI-skanderings bevestig dat die gebruik van moedertaal en ander tale op verskillende plekke in die brein plaasvind.

Die sentrum van die brein waar moedertaal aangeleer word, verwerk dinge vinniger as die deel van die brein waar ander tale verwerk word. Taalverwerwing en die gebruik van moedertaal vind onbewustelik plaas, dus sonder om te dink. Die aanleer van ʼn tweede taal word bewustelik gedoen, daarom moet mens dink as jy in ʼn ander taal kommunikeer.

Flip Buys, van Solidariteit, sê dat ons leerlinge moet toerus vir hulle roeping en nie net oplei vir beroepe nie. Kwalifikasie gee werk, maar roeping gee ʼn loopbaan, dus ʼn toekoms. Die roepingsgedrewenheid van ons protestantse erfenis moet beklemtoon word. Deur Christelike beginsels te beklemtoon, skep ons ʼn visie en hoop vir die toekoms.

Onderwysers speel ʼn sleutelrol. As die onderwyser, nie die regte waardes oordra nie, word dit nie in die kind gevestig nie. Die onderwyser moet voorleef, nie net voorpraat nie. ʼn Kind spandeer baie tyd by die skool.

CVO skole volg ʼn verrykte kennisgedrewe kurrikulum en strewe na uitnemende onderrig.  Kritiese en ondersoekende denke word aangemoedig om optimale ontwikkeling te verseker. Matrieks skryf die IEB matriek-eindeksamen - 'n wettige matrieksertifikaat wat  tersiêre instansies erken en aanvaar.
Christelike Afrikaanse kinders kan onbeskaamd dink, droom en werk aan 'n hoopvolle toekoms. Trots wees op wie hulle is, waar hulle vandaan kom en hulle roeping uitleef. CVO is nie net 'n naam nie, dit is 'n leefwyse! Sluit gerus by ons aan om u kind hierin te laat deel.

BCVO ter wille van ons kinders, tot eer van God!  


Gert Potgieterstraat 557
Garsfontein | Pretoria
(ingang Serenestraat 378)
012 361 5793
bcvo@bcvo.co.za
www.bcvo.co.za


                        

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking